Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

Normal leveranstid är ca. 2-6 arbetsdagar från beställningsdagen. Under särskilda förutsättningar, såsom högsäsong, kan det ta längre tid och därför reserverar vi oss för längre leveranstider.

Beställningarna levereras till dig med DB Schenker (i vissa fall Postnord) som spårbar försändelse. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket mellan ca 14-30 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning är alltid 49 kr. Vid ordervärde överstigande 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Alla beställningar skickas med DB Schenker som spårbara försändelser. Kan det inte levereras hem, lämnar DB Schenker det hos närmaste postombud.

Ångerrätt/reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Då vi inte ligger på något lager utan trycker produkterna efter beställning, gäller inte distansavtalslagen i de fall ni köper produkter med eget tryck. Kontakta oss om du inte är nöjd med din produkt, vi lyssnar på våra kunder. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid en ny produkt, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. OBS: Du bör helst skicka paketet som en spårbar försändelse eftersom vi inte kan ta ansvar för om paketet skulle försvinna innan den når oss.

Returadress:
RLGMGGR
Stationsgatan 59A
95331 Haparanda
0702722690

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Nyhetsbrev

Du kan själv välja att registrera dig som mottagare av nyhetsbrev via e-post. Din e-postadress och ditt namn lagras då i vår databas. Adresser som inte är aktiva tas löpande bort från databasen. Du har alltid rätt att själv ta bort eller be oss ta bort dina uppgifter.